Totalul afișărilor de pagină

duminică, 9 decembrie 2012

Cioara, Lupul, Taurul și Ariciul... fabulă nepopulară

Într-o zi dis dimineață,
Am plecat pînă la piață,
Să mai văd și să aud,
În țară ce s-a făcut.

Toată ziua am umblat,
Tot orașul în lung și lat,
Foarte tare-am obosit,
Dar din piață n-am ieșit.

Mai pe scurt am să vă spun,
Ce în piață este bun.
Numai ochi de om nu este,
Restul e ca în poveste.

Dacă ai parale-n pungă,
Și dorința-ți este lungă,
Cumperi tot ce este-n lume,
Fructe, haine și legume...

Ia te uită, într-o parte,
Un moșneag citește-o carte.
Ce propune de vînzare?
Interesul meu e mare.

Vai, ce cușculiță mare
Și mai are trei zăvoare,
Lacăt are la mînere,
Pentru cheie n-au bariere.

Uite ce-i interesant,
Cine-n cușcă-i arestant.
Că moșneagul nu se teme
Făr de chieie-n buzunar.

Stă o Cioară cățărată,
Lupușorul fără haită,
Taurul în colț se plimbă,
Și-un Arici fudul cu ”nimbă”.

Îl întreb pe moș în fugă,
Chiar făcînd din asta glumă:
- Nu ții frică că au cheie
Și toți patru pot s-o eie?

Iar bătrînul: - Nu-ți fă grijă,
Ei nu sunt ca o verigă,
Și mai mult că, nici o dată
Cușca nu-i abandonată.

Ia te uită la toți patru,
S-ar mînca unul pe altul,
Dar se tem că pîn-la urmă,
Unul poate să rămînă.

Lupu l-ar mînca pe Taur,
Dar se teme el de Cioară,
Taurul dacă-l doboară,
Ciara noastră hop și zboară.

Cioara zboară că-i deșteaptă,
Stă pe-un băț și tot și așteaptă,
Ca cei trei de la pămînt,
Să se spulbere pe vînt.

Iar Ariciul nostru-i mic,
Tot se crede el voinic,
Știe ghimpi doar să arunce,
Ca la alții să încurce.

Taurul tot stă și paște,
Cei din jur n-au să-l atace.
Cioara-nvață ca să zboare,
Lupu stă în așteptare.

De Arici el n-are frică,
Alții nu-s în cușculiță.
Iat-așa ei și trăiesc,
Iar eu stau și îi privesc.

Și chiar dacă nu e mare,
Este foarte încăpătoare,
Ca în ea ei să trăiască,
O viață așa frumoasă.

O Cioară zburătoare,
Din Trei o adunare,
Iar circul ce-l arată,
Nu-i vesel nici o dată.

Și-s fericiți că lumea,
Nu înțeleg că-i culmea.
În culmea agoniei
A tuturor prostie.

Mă uit la colivie,
Pricep că-i o curvie,
Lui moș i-am zis zi bună.
Chiar lumea e nebună!?

Nu sunt chiar erudit,
Am stat și m-am gîndit,
C-așa amuzament,
Avem și-n Parlament...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu